Irene Håkansson tilldelas Gyllene reflexhammaren

Svenska Neurologföreningen tillkänngav i samband med årsmötet 15 maj att Den gyllene reflexhammaren, föreningens pedagogiska pris, i år tilldelas Irene Håkansson, överläkare och medicine doktor vid Neurologiska kliniken, Region Östergötland. Motiveringen lyder:

En läkare som brinner för neurologin och att sprida kunskapen om neurologi vidare. Med sin breda kunskap och stora entusiasm samt sitt genuina intresse tar hon sig alltid tid att besvara frågor, vare sig de kommer från studenter, ST-läkare, andra neurologer eller kollegor från andra specialiteter. Hon engagerar sig i utbildningen av nya neurologer, dels i sin tidigare roll som ST-studierektor, och dels som ständig handledare. En mycket uppskattad föreläsare. Gör dagligen outtröttliga pedagogiska insatser i den kliniska vardagen.